Jdi na obsah Jdi na menu
 


A1 kontest 2012 OL3Y JN69JJ

23. 11. 2014

Prolog:

Čekal nás poslední závod sezóny. S obavami jsme sledovali vývoj počasí poslední dva týdny před kontestovým víkendem. V úterý 30. 10. vyrazil Palo s Pavlem zjišťovat situaci na kopec. Není to dobré!  Přes cestu leží vyvrácený velký strom a není jisté jestli ho do pátku někdo od lesů zlikviduje. Domlouváme se, že kluci vyjedou na kopec ještě ve čtvrtek odpoledne a uvidíme, jak to dopadne. Dopadlo to dobře! Strom je pryč, jen pod vrcholem je asi 15 cm mokrého sněhu. Řetězy to však zvládnou. Volám Standovi a domlouváme se na pátek.

Pátek:

Po 10 hodině vyrážím z Říčan pražským okruhem směr Roztoky kde mě čeká dobrý oběd u Hladkých. Díky! Kolem jedné, za krásného sluníčka, vyrážíme. Cesta probíhá bez problémů a po tradičním dokoupení zásob ve Staňkově jsme před třetí na Čerchově. Cesta je až na vršek protažená a řetězy mohly zůstat v kufru. Dušan 1DC, Pavel 1FFW a Palo 1CRM už jsou hodinku nahoře a  je vidět pořádný kus práce, který stačili udělat. Dušanovo čtyřče už trůní na TA19tce. Ostatní antény jsou vyneseny ze skladu a připraveny k postavení na obvyklých místech. 3 PA (2x GI7 konstrukce OK1VMS) funí v racku a elektronky se getrují.  Rychle vybalujeme svoje saky paky, převlékáme se do „pracovního“ a taky přikládáme ruku k dílu. Svůj PA přidávám k jeho bratříčkům do „zásuvky“ a všechny 4 se připravují odevzdat to, co se od nich očekává. Využíváme sluníčka i relativního bezvětří a stavíme ostatní antény. 4x5 el. fixně na jih, 4x5 el. za věží s možností točení od 190 do 320 stupňů a 17el. M2 „na volant“ u ruky operátora. Všechno šlo neuvěřitelně rychle. Kabeláž, změření antén, odzkoušení předzesilovačů, poskládání a propojení TRX + TRV, sekvencer….. Standa 1AGE přivezl nový „společný“ předzesilovač s několika obvodovým filtrem a vloženým atenuátorem, na kterém se dal nastavovat útlum od 0 do 20 dB po jednom dB kvůli vyvážení celé RX cesty. Tato koncepce se velmi osvědčila. Vzhledem k  problémům s buzením a funkčnosti PA ve VHF kontestu připravil Standa také sadu kontrolních podružných budíků, které na panelu umístnil před oči operátora kvůli průběžné kontrole funkčnosti jednotlivých PA. Kolem půl šesté je všechno poskládáno, naladěno a nastaveno. Dušan a Pavel odjíždějí domů. Zkouším co je na pásmu. Aktivita je téměř nulová. Zavolal jen Franta OK1HFP a Dušan 1DC, který z domova kontroloval kvalitu signálu. Hlásí že je vše OK. Prolaďuji pásmo. Vzdálené majáky hrají v zajímavých silách, zvlášť překvapil ON0VHF z JO20HP (600km) který se svými 25 W  produkoval signál až 579. Do „sbírky“ majáků slyšených z  Čerchova přibyl DB0JW (10W) z  JO30DU (491km) - kvůli porovnatelnosti lovíme majáky se 17 el. M2 . Podmínky se zdají slušné, uvidíme jestli do zítřka vydrží. V kuchyni je teploučko, přikládáme do kamen, diskutujeme a probíráme „strategii“ na zítřek. Venku začalo pořádně foukat. Jsme rádi, že už je všechno nahoře, jen TA19 je zítra potřeba vytočit do plné výšky.

Sobota:

 Vzhledem k nočnímu skučení silného větru, vrzání trámů a klepání eternitových šablon na stěnách baráků jsem toho v noci moc nenaspal. Dopoledne dorazil poslední do party, Pepa OK1AY. V jedné ruce hrnec s tradiční výbornou dršťkovou, kterou paní Beranová obětavě vařila až v pátek odpoledne (to už bylo jisté, že závod pojedeme) a ve druhé plech se třemi nohavicemi jablečného štrůdlu. Hlady tedy rozhodně nebudeme! Pásmo ožívá. Dělám pár F stanic z JN38, 37 a 27. 15 wattové signály přicházejí ve slušné síle, uvidíme co s nimi vyvede závodní QRM. Volá Libor OK1DOL a chce otestovat jeho signál – mohutná síla a vše v pohodě. Dušan instaluje kontrolní rádio v kuchyni. Vše je připraveno – čekáme na začátek závodu.

Začínají  Pavlové CRM + FFW. První hodina dává 42 QSO a 13k bodů (11 QSO přes 400km, 1 přes 500 a 4 přes 600km). Podmínky se zdají dobré, chodí to ze všech stran a QRM + šum na přijatelné úrovni. Druhá hodina dává 37 QSO a 11k. Volá UT5DV a první skoro 700 km dlouhé QSO je v logu. Nastupujeme (DQT) se Standou AGE. Třetí hodinu se povedlo sice „jen“ 35 QSO ale s bodovým ziskem skoro 13k bodů. S velkou silou zavolal YU7ACO (následován F6DWF/P z JN19 – 771km) a první ze dvou našich 800km QSO bylo v logu. Čtvrtá hodina dává 31 QSO a necelých 10k bodů. Není to tak rychlý přísun jako na SSB, ale QSO přibývají. Kromě OK1KCR, kteří jsou asi 20 QSO před námi, jsme na tom oproti konkurenci lépe. Nastupuje poslední dvojice AY + DC. Přichází několik dlouhých I stanic z I1 a I2. 27 a 22 QSO dávají celkem 194 QSO za 6 hodin závodu. 8 a 7 k bodů je  velmi slušným přínosem. Startujeme aktivní účast na ON4KST a na bodech dalších dvou hodin je to znát! Sice „jen“ 23 a  26 QSO ALE bodově je to pořád kolem 10k.

Neděle:

Až do třetí hodiny ranní se daří rate kolem 20 QSO!  Další tři  „soví“ hodiny dávají 9, 7 a 4 QSO, ale několik dálek  přes 600 a 700km naplňuje spokojeností. Po šesté ráno se pásmo probouzí a přes 13, 12 a 10 QSO za hodinu se rate usazuje kolem výborných 20 spojení. Potěšili 2x E7,  2x YO,  SP4K z KO03 a náš ODX F5MFI z JN07. Hned po něm zavolal LX2DX/QRP. Brzo ráno se jedné z blízkých stanic splašili koně a klusali po celém CW pásmu.  Po několika upozorněních to hoši dali do pořádku – díky! Ráno vykouklo sluníčko a vítr ustal. Na obzoru se objevila čára jakési slabé inverze. Podmínky vydrželi. Každé 3-4 minuty zavolala nějaká stanice. Tradičně nejsilnější v neděli byla poslední hodina. 20 QSO a přes 8k bodů. S obavami očekávaný silný déšť se nedostavil. Antény jsme balili za sucha, mírném větru a svitu sluníčka. Po 17 hodině jsme se Standou už ujížděli ku Praze s krátkou zastávkou v Horšovském Týně, kde jsem tankoval SHELL fuel save za neuvěřitelných 33,50 Kč za litr. Po suché silnici jsme dojeli domů. Silně pršet začalo v Praze až po 22 hodině.

Takhle to celé dopadlo:

Contest    : A1  Marconi memorial

Datum      : 2012/11/03-04

QTH        : Čerchov

WW Lokátor : JN69JJ

Nadm. výška: 1042 m

Pásmo      : 144 MHz

Kategorie  : Multi

LOG        : Atalanta Locator ver. 12.24b

 

Platná QSO : 486

 Průměr na QSO  347 km

Předběžný součet bodů: 168 582 

 

 

ODX        : F5MFI v JN07xx na 816 km

 

Počet DXCC : 19

DXCC: 221xDL ( 64842)    93xOK ( 18279)       27xOM ( 11626)     

             26xI ( 13315)      17xF ( 10063)         17xSP (  8623)     

             15xS5 (  5863)    14xHG (  6781)         11xHB ( 4796)     

             10x9A (  5271)      10xPA (  5848)        9xOE  ( 2447)     

              5xON (  2940)      4xYU ( 3041)           2xE7 ( 1332)     

              2xYO(  1455)        1xLX(   501)            1xSM (  688)      

              1xUR (  699)     

 

Pocet WWL  : 88

 

WWL : 29xJO70   23xJN58   17xJN89   17xJN79   16xJO31   16xJN69 

             15xJO60   15xJO51   15xJO50   15xJN99   14xJO61   14xJN59 

             12xJN88   11xJN76   11xJN48   10xJO32   10xJN98   10xJN49 

              8xJO30    8xJN68    7xJO62    7xJO40    7xJN65    7xJN47 

              6xJO53    6xJO42    6xJN97    6xJN57    6xJN54    6xJN39 

              6xJN37    5xJO71    5xJO52    5xJO21    5xJN87    4xJO94 

              4xJO72    4xJO41    4xJN86    4xJN85    4xJN55    4xJN45 

              4xJN38    3xKN05    3xJO73    3xJO33    3xJO22    3xJO20 

              3xJN95    3xJN78    3xJN77    3xJN75    3xJN19    2xKN08 

              2xKN07    2xJO90    2xJO81    2xJO80    2xJO64    2xJO43 

              2xJO10    2xJN63    2xJN44    2xJN36    2xJN27    2xJN18 

              1xKO10    1xKO03    1xKN19    1xKN18    1xKN17    1xKN09 

              1xKN06    1xKN04    1xJO93    1xJO82    1xJO65    1xJO54 

              1xJO44    1xJN94    1xJN84    1xJN67    1xJN66    1xJN56 

              1xJN35    1xJN34    1xJN29    1xJN07 

 

MAPA QSO

 

 

Podrobnou maku QSO najdete tady:

www.ut4ukw.com/edi/edimap.html

 

 

QSO v QRB

----------------

      < 100  27x

  100 - 199  103x

  200 - 299  73x

  300 - 399  92x

  400 - 499  98x

  500 - 599  50x

  600 - 699  29x

  700 - 799  12x

  800 - 899  2x

  ----------------

 

 

 

Hodina QSO   Body Pr.  DX  Call          S   SV  V   JV   J  JZ  Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   42  13284  316  677 SP2HNF     2  10  11   2   1   7   7   2
15-16   37  10964  296  699 UT5DV       4    5    6   2   3   5   5   7
16-17   35  12814  366  805 YU7ACO    9    2    5   1   1   2   7   8
17-18   31   9878  318  531 DL0VV        9    3    3   2   2   -   2  10
18-19   27   8324  308  681 IW1AJJ/1     1   1     6   -   4   9   1   5
19-20   22   6944  315  582 HA6W          -   5    6   3   2   2   3   1
20-21   23   9773  424  770 F8ATS         4   4    1   -    2   5   2   5
21-22   26   9694  372  735 F8GRY/P     1   3    4   4   2   3   4   5
22-23   25   8763  350  681 SP8CUR       3   3   6   4   1   3   2   3
23-24   17   6176  363  779 YU1LA          1   3   6   3   3    -   1    -
00-01   17   5869  345  733 YU1EF          3   1   7   4   1    -    -   1
01-02   16   3578  223  499 HA5KDQ       3   2   8   2    -    -   1    -
02-03    9   3959  439  649 I5PVA/6         1   -    1   1    1    2   -   3
03-04    7   2621  374  613 E77ZM           3   1   -    2    -     1   -   -
04-05    4   1941  485  771 F8FFI/P          -   1   1   1    -    -   1   -
05-06   13   4602  354  728 YO5DAS        1   4   4   1    1   -   1   1
06-07   12   4794  399  649 HA8V             2   1    2   1   2   -   2   2
07-08   10   4062  406  727 YO5AMF        -    3   4    1   -   -   2    -
08-09   15   5168  344  588 IZ1OKG/4       5    1    -    -   1  3   2   3
09-10   20   7824  391  816 F5MFI            -     1   1   1   3   -  7    6
10-11   21   6837  325  583 DJ9MH/P       2     -   -   1   2    5   5   6
11-12   19   5972  314  600 DL1YMK        2    -   3   -    1   4   2    7
12-13   18   6333  351  728 SP4K            1   5   1   -    -   1   3    7
13-14   20   8236  411  682 IZ6BTN          3   1   -    2   4   2   3    5
-------------------------------------------------------------------------
  All   486 168582  347 816 F5MFI      60  60  86  38  37  55  63  87
 

TOP 10

--------------------------------

 1. F5MFI            JN07xx   816 km

 2. YU7ACO        KN05xx   805 km

 3. YU1LA           KN04xx   779 km

 4. F6DWG/P      JN19xx   771 km

 5. F8FFI/P          JN19xx   771 km

 6. F8ATS            JN18xx   770 km

 7. F6KAW          JN18xx   761 km

 8. F8GRY/P      JO10xx   735 km

 9. YU1EF          KN05xx   733 km

10. SP4K           KO03xx   728 km

 

Ppár fotek najdete tady: www.ok1dqt.estranky.cz/fotoalbum/cerchov-jn69jj/a1-kontest-2012/

Co říci na závěr? Přes počáteční obavy ohledně počasí jsme prožili další krásný víkend na kopci. Počasí bylo „v rámci listopadových možností“ bezvadné. Rušení bylo na přijatelné úrovni - je znát, že se všichni snaží! Technika tentokrát nezklamala a povedl se slušný výsledek.

Děkujeme všem kdo nám to umožnili. Těšíme se na slyšenou na jaře.

Za OL3Y team sepsal Jirka OK1DQT , fotografie dodal Dušan OK1DC

73+GL !!!!


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář