2. SUBREGIONÁL 2013 OL3Y JN69JJ
Tak jsme se zase dočkali. V pátek vyrážíme ze Standou kolem 13 hodiny z Roztok. Samozřejmě a tradičně po dobrém obědě u Hladkých. (Standova XYL je výborná kuchařka)
. Netradičně jsme se po chvíli vraceli pro proviant a tekutiny, které Standa zapomněl přeložit ze svého auta ke mě. Cesta po D5 poklidně ubíhá za debaty o všem možném. Až do chvíle, kdy se za Hořovicemi auto rozplavalo od jedné strany na druhou. (Předjíždím v té chvíli šňůru kamiónů, jsem v levém pruhu, jedu docela rychle a auto střečkuje jak splašená kráva).
Je jasné, že rupla pneumatika - díky Pánu Bohu ta zadní! Naštěstí se mi to podaří udržet mezi svodidly na jedné a auty na druhé straně. Snažím se dostat do odstavného pruhu. To už slyším, jak jedu po ráfku, jsme totiž dost naložení. Jeden z tahačů vidí mé problémy,
brzdí a pouští mě ke krajnici.
UF. Dál už je to ohraná písnička, vyložit bagáž, umístit trojúhelník.... Rezerva má tlak 1,5 a hustilka se dlouhodobým nepoužíváním stala nepoužitelnou. Na nedaleké Benzínce eliminujeme tento drobný nedostatek a cesta na Čerchov už dál ubíhá bez problémů. Cestou sledujeme, jestli nepotkáme nějaký pneuservis. NONSTOP pneuservis najdete (stejně jako my) na silnici 26 ve vsi Březí. Je to pár km před kruhákem u Draženova. Za rozjetou pneumatiku mi na disk namontovali pneu potřebných rozměrů za 350.- Kč - aspoň na dojetí. Později, ale přece dorážíme do cíle.
Na Čerchově, který tone v mlze, jako obvykle, jsou už další zavodníkové - Dušan OK1DC, Palo OK1CRM, Pavel OK1FFW a Jarda OK1FFV. M2 (M5WL) je na stožáru s volantem. Dušanovo čtyřče už také trůní na TA19ce, tentokrát očekávaně vybavené rotátorem!! Po uvítání, vybalení sakupaků a lehké svačině přikládáme ruku k dílu a za chvíli stojí dva další systémy. 4x5 el. za věží a 4x5 el. fixně na Italy. Vytáčíme ještě kousek TA19 aby se daly změřit všechny antény. Vše je OK, v přijatelných mezích. Nahazujeme VN v PAčkách a hned se objevuje zrada. Dým a charakteristický smrad odhaluje to, že v jednom PA hoří překlenovací odpor na trafu. Nastupuje Pavel 1FFW a zahajuje resuscitaci. Bohužel přichází na to, že závada není na kopci opravitelná. (Nakonec to vypadá na zkrat na primáru . Tím pádem se na sekundár nedostalo potřebné napětí pro vybavení odpojení překlenovacího odporu). Sahám tedy do KPZ (tedy do auta) a vytahuji rezervní PA. Mezitím, než se PA trochu nažhaví, ladíme majáky a testujeme podmínky. NIC MOC! Obvyklé majákové "stálice" z OZ, PA a I nejsou slyšet. Zjišťujeme, že nechodí společný LNA před transvertorem. Jarda 1FFV slibuje, že pošle ráno po Pavlovi 1FFW náhradu. Ještě za večerního šera vynášíme s Dušanem jeho 8 kusů DL7KM. Dušan je chce vyzkoušet umístit fixně na jižní stěnu našeho "domečku".
Na kopec doráží Pavel OK1VEI - jako obvykle z autem ověšeným parabolami. Pak už jen sedíme v kuchyni, povídáme a ladíme formu na zítřek.
Mezitím se spouští silný déšť. Velimus nolimus Palo musí na střechu, (jako jediný má totiž cosi nepromokavého na sebe) zakrýt díry kolem stožárů. Jak rychle se déšť přihnal, tak taky odešel. Jen jsme ráno museli vysoušet stůl ve vysílací místnosti.
Po kabelech tam trochu zateklo.
Sobotní dopoledne probíhalo v poklidu. Dorazil Pepa OK1AY s tradiční výtečnou dršťkovou polévkou a taškou domácích rohlíků a housek. Bonus - 3 nohavice jablkového štrůdlu od paní Buriánové rozšířily buchtu od paní Hálkové a bábovku kterou dodal náš přítel od CB. Na začátek si dáváme menší rozcvičku. Výstup na Kurzovu rozhlednu se zátěží
- pomáháme Pavlovi 1VEI vytáhnout jeho železa nahoru. TA 19-ka je vybavena kotvami a stožár rozvinut do jeho plné délky. Vzhledem k tomu, že k rotátoru přibyl asi 2 metrový stožárek, tak je střed čtyřčete asi 20m vysoko. Standa 1AGE implementuje LNA od Jardy 1FFV. Kontrolujeme RX cestu od Italských 4x5Y. Anténa šumí víc než ostatní. Nakonec je příčina nalezena v utrženém konektoru a vše je dáno do pořádku. S několika blízkými stanicemi si kontrolujeme kvalitu signálu - protistanice hlásí, že je vše OK. Dušan kompletuje 8x DL7KM. Říká tomu "malé fotbalové hřiště".
V samotném závodě jsme ji nepoužili. 4x5Y se jevilo lepší. Vzhledem k tomu, že Palo CRM nestíhá začátek závodu, zůstává "výkop" na Standovi a mé maličkosti. Rozhodujeme se, (už v pátek), že se vzhledem k rozšíření kontestového pásma, budeme snažit držet někde kolem kmitočtu 144.350. Slabou půl hodinku před začátkem závodu obsazuji kmitočet 144.348. Asi 5 minut před celou volá John G4SWX. Domlouváme se, John a CONDX vydrželi a tak je úvodní QSO netradičně přes 850km. První hodina přináší 86 QSO a 21,5k bodů. Chodí převážně jihozápad až severozápad. Několik HB9, F a DL stanic z JO31 a 42 je toho dokladem. Nové (říkám mu "Vysoké") 4če se s rotátorem chová úžasně. Snažím se zapamatovat si "dobré směry" a výsledek je znát hned druhou hodinu. Do logu se dostalo sice "jen" 59 QSO, bodově 19,7k. Průměr se zvedl oproti první hodině o 100km a 13 QSO přišlo z východu - tam jsme točili "Vysoké". Do další dvouhodinovky nastupují Pepa 1AY a Dušan 1DC. Drží výborný průměr 50 QSO za hodinu a do logu přibývá 32,4k bodů. Lépe chodí stále jihozápad a ostatní směry jdou víceméně tak nastejno. Vrací se Palo 1CRM aby se spolu s Pavlem 1FFW zapojili do "výrobního procesu". Usedám k Internetu, abych přisypal další bodíky za QSO po domluvě na ON4KST. Najednou slyším Pala volat: "QRZ IS0 IS0?" A náš ODX je brzo na světě - tedy v deníku. IS0BSR/IS0 z JN40 1007km!! Díky Marco! Kluci drží průměr 50 QSO a zisk kolem 20k bodů. Chodí dlouzí Francouzi a Italové. Průměr je 353 a 411km na QSO! 6 hodin kontestu je za námi a 351 QSO je v deníku. Pokud to takhle posype, můžeme se dostat někam k 8 až 9 stům QSO! Nastupujeme se Standou k veslům a ždímáme z pásma co se dá. 41 a 42 QSO je maximum které přineslo 12,7 a 15,6k bodů. Další dvouhodinovka pod taktovkou Dušana a Pepy přináší ještě 33 a 32 QSO, ale po půlnoci (Z) nastává klasické zmrtvení pásma a Palo s Pavlem dolují 12 a 10 QSO převážně na cw a jihovýchodním směrem. Několik YU a něco málo přes 10k bodů v logu je toho důkazem. Nastupujeme se Standou ve 4 ráno (našeho času). Daří se 9 cw QSO. Na několikrát kompletuji QSO s Ivanem YU1LA. Po páté ráno se pásmo začíná probouzet. Děláme 16 QSO, posledních 6 už zase na SSB. Myslím, že se změna módu povedla v pravý čas. Rate se postupně zvedá, ale je pořád někde kolem 20-30 QSO za hodinu. Jen od 08-10Z se vyhoupne ke 40. Telegrafem volá G4DCN a druhý Angličan je v logu. Ze zajímavých stanic přišel ještě SP8CUR z KO10 a UT5V z KN18. Na poslední dvě hodinky nastupují Dušan s Pepou a nakonec dosáhnou kýžených 800 QSO s malou rezervou.
Balíme za svitu sluníčka a bezvětří, velmi rychle. Ještě jeden výstup na Kurzovku - něco Pavlovi VEI zase snést dolů a pak uháníme se Standou zpět ku Praze. Tentokrát je cesta domů bez komplikací. Ve třičtvrtě na 9 jsem doma.
_________________________________________________________________________________
Takhle to celé dopadlo:
Značka : OL3Y
Contest : II.Subregionál 2013
Datum : 2013/05/04
QTH : Čerchov
WW Locator : JN69JJ
Nadm. výška: 1042 m
Pásmo : 144 MHz
Kategorie : Multi
LOG : Atalanta Locator ver. 12.24b Rig : KV TRX + TRV + 4x PA
ANT: 1x M2 (M5wl na volantu), 4x5Y (fix do Itálie),
4x5Y (20m vysoko), 4x5Y (za věží - směrování od I2 po PA)
Počet QSO : 803
------------
Platná QSO : 803
Součet bodů: 279 982
ODX : IS0BSR/IS0 v JN40xx na 1 007 km
Počet DXCC : 20
DXCC: 400xDL(112294) 113xOK( 21834) 53xI ( 28870)
28xF ( 17050) 28xOM( 12153) 27x9A( 14121)
26xSP( 11545) 25xHB( 10574) 24xPA( 14025)
22xS5( 8865) 21xOE( 4704) 11xHG( 5679)
9xON( 5855) 6xYU( 4466) 3xSM( 2104)
2xG ( 1726) 2xUR( 1430) 1xIS( 1007)
1xOZ( 647) 1xYO( 792)
Počet WWL : 99
WWL : 45xJN58 33xJO31 32xJO60 32xJO50 31xJN49 28xJN59
26xJN69 24xJO40 23xJO70 23xJN68 22xJO51 22xJN48
19xJN89 18xJN75 18xJN47 17xJO80 17xJO61 15xJO62
15xJN79 14xJO30 14xJN99 13xJO32 13xJN88 13xJN54
12xJO42 12xJN76 11xJN55 10xJO41 9xJN98 8xJN97
8xJN95 8xJN45 8xJN39 8xJN37 7xJO53 7xJN65
6xJO90 6xJO43 6xJO20 6xJN86 5xJO71 5xJO52
5xJO33 5xJO21 5xJO10 5xJN85 5xJN77 5xJN67
5xJN36 4xJO23 4xJO22 4xJN57 4xJN27 3xKN09
3xKN05 3xJO11 3xJN78 3xJN63 3xJN38 3xJN34
3xJN28 3xJN15 2xKN18 2xKN08 2xJO94 2xJO82
2xJO73 2xJO72 2xJO65 2xJO64 2xJO54 2xJO44
2xJO02 2xJN87 2xJN66 2xJN64 2xJN62 2xJN53
2xJN44 2xJN29 2xJN18 1xKO10 1xKN19 1xKN17
1xKN07 1xKN04 1xJO91 1xJO81 1xJO76 1xJO55
1xJO34 1xJN94 1xJN52 1xJN46 1xJN40 1xJN35
1xJN26 1xJN24 1xJN19
WWL map :
ł JO76 ł
ł JO55 JO65 ł
ł JO34 JO44 JO54 JO64 JO94 ł
ł JO23 JO33 JO43 JO53 JO73 ł
ł JO02 JO22 JO32 JO42 JO52 JO62 JO72 JO82 ł
ł JO11 JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 JO81 JO91 ł
ł JO10 JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł KO10
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹÄ
ł JN19 JN29 JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł KN09 KN19
ł JN18 JN28 JN38 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08 KN18
ł JN27 JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł KN07 KN17
ł JN26 JN36 JN46 JN66 JN76 JN86 ł
ł JN15 JN35 JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł KN05
ł JN24 JN34 JN44 JN54 JN64 JN94 ł KN04
ł JN53 JN63 ł
ł JN52 JN62 ł
ł ł
ł JN40 ł
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹÄÄÄÄÄÄ
Edi visualiser- přesná mapa QSO:
QSO v QRB
----------------
< 100 51x
100 - 199 164x
200 - 299 130x
300 - 399 137x
400 - 499 163x
500 - 599 81x
600 - 699 53x
700 - 799 17x
800 - 899 6x
900 - 999 0x
> 999 1x
----------------
ALL 779
Hodina QSO Body Pr. DX Znacka S SV V JV J JZ Z SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15 86 21522 250 856 G4SWX 8 8 8 2 7 26 16 11
15-16 59 19728 334 691 OM3KDX 6 2 13 2 10 10 6 10
16-17 60 17098 284 753 I0FHZ 6 7 4 2 5 13 16 7
17-18 40 15487 387 725 ON4WY 5 4 4 2 2 3 14 6
18-19 55 19420 353 1007 IS0BSR/IS0 7 5 3 2 5 3 16 14
19-20 51 20974 411 817 F1GGS 7 4 1 3 1 6 9 20
20-21 41 12789 311 645 I5GZP 1 5 8 2 6 2 10 7
21-22 42 15627 372 794 TM4M 2 3 3 7 4 7 6 10
22-23 32 9817 306 592 IK4ADE 2 1 8 1 3 3 4 10
23-24 33 11955 362 805 YU7ACO 4 2 9 9 1 2 3 3
00-01 12 4778 398 733 YU1EF - 1 4 2 1 3 1 -
01-02 10 4921 492 735 YT1S - 1 2 5 - - 2 -
02-03 9 4482 498 779 YU1LA - - 4 3 - - - 2
03-04 16 5558 347 616 OM0AST 2 3 4 1 1 2 2 1
04-05 18 7551 419 690 YU7W - 2 4 4 2 1 3 2
05-06 19 7360 387 701 ON4MFX 2 1 4 - 5 - 3 4
06-07 24 9259 385 792 YO5KAW 4 4 6 1 2 2 2 3
07-08 27 9207 341 870 G4CDN 11 2 2 - 1 3 6 2
08-09 37 13368 361 832 F5XU 8 3 1 2 3 5 5 10
09-10 38 12807 337 681 SP8CUR 8 3 6 - 2 1 4 14
10-11 22 7274 330 699 UT5DV - 2 3 1 2 4 2 8
11-12 21 7775 370 663 OM0AB 1 - 2 4 1 5 5 3
12-13 22 9610 436 646 IZ1ANU 1 - 1 1 2 1 5 11
13-14 29 11374 392 770 TM3KOP 1 1 1 3 6 4 7 6
-------------------------------------------------------------------------
All 803 280000 348 1007 IS0BSR/IS0 86 64 105 59 72 106 147 164
TOP 10
--------------------------------
1. IS0BSR/IS0 JN40xx 1007 km
2. G4CDN JO02xx 870 km
3. G4SWX JO02xx 856 km
4. F1NZC JN15xx 837 km
5. F5XU JN15xx 832 km
6. F1GGS JN15xx 817 km
7. YU7ACO KN05xx 805 km
8. TM4M JN24xx 794 km
9. YO5KAW KN17xx 792 km
10. YU1LA KN04xx 779 km
Takhle nás spotovali během závodu:
ON6SX 144352.3 OL3Y JN69 1259z 2013-May-05
I1RJP 144352.4 OL3Y 1028z 2013-May-05
F0GRC 144352.5 OL3Y thx for patience 73 0807z 2013-May-05
G4CDN 144352.0 OL3Y JO02SS:TR:JN59JJ agn 0800z 2013-May-05
DL8NBD 144329.3 OL3Y 0438z 2013-May-05
I1RJP 144330.8 OL3Y 2258z 2013-May-04
PA1T 144330.9 OL3Y 2128z 2013-May-04
PE1OPK 144330.9 OL3Y 2128z 2013-May-04
DL5BCQ 144330.8 OL3Y 2121z 2013-May-04
I1RJP 144330.6 OL3Y 2022z 2013-May-04
F5RHY 144331.0 OL3Y FR CONTEST QSO. 73 1937z 2013-May-04
S53WW 144331.0 OL3Y sri - right call 1810z 2013-May-04
ON7KZ 144348 OL3Y JO10MV:TR:JN69JJ 714km1749z 2013-May-04
F6IPR 144348.0 OL3Y jn27ld // jn69jj 1548z 2013-May-04
IK5RWX 144349.0 OL3Y QSO 1450z 2013-May-04
DJ1AA 144348.5 OL3Y JN69JJ 1411z 2013-May-04
G4SWX 144348.0 OL3Y JN69:tr:JO02 57 856Km 1402z 2013-May-04
___________________________________________________________________________
Tak takhle to letos bylo. Skvělý výsledek, dobrá parta a počasí suprové.
Děkujeme všem, kdo zavolali a těšíme se na slyšenou o Polňáku.
Za celou partu Jirka OK1DQT
73+GL!!!!