Jdi na obsah Jdi na menu
 


UHF Iaru reg.I contest 2017 432 MHz

14. 10. 2017

Standa OK1AGE, který je hybatel UHF kontestu, se dal do pohody a tak jsme vyrazili na Čerchov. Předpověď počasí nic moc. Ve čtvrtek před kontestem byli sice na 2 metru zajímavé TROPO podmínky až k Atlantiku, ale vývoj počasí dával tušit to co se na kopci událo v reálu. Když jsme v pátek "přistáli" na Čerchově, vypadalo to asi 15 minut úžasně. Sluníčko vykouklo z mraků a jen silný vítr narušoval idylku. Zůstali jsme čekat v autě, protože klíče od našeho TX střediska se vezly v druhém autě. Chvilku před tím než dorazila druhá část závodníků - Dušan OK1DC, Pavel OK1FFW a Jarda OK1FFV - se počasí rapidně změnilo. Mlha, silný, větrem hnaný déšť a zimano. Teploměr u vchodu ukazoval 5 stupňů. Zatopili jsme a šli prohodit antény. M2 na 2 metr šla ze stožáru dolů. Místo ní tam putovala 38 el. M2/13WL + LNA. Dušan mezitím instaloval svoji RX anténu a potom rozebíral prostup střechou, kterým prochází TA19tka. O VHF kontestu nám tam prasklo lanko, stožár se podařilo stáhnout, ale čekalo nás ještě jeho vyproštění zpod střechy. Nakonec se to povedlo. Snad se nám to podaří do A1 kontestu opravit. Místo TA19tky putoval do prostupu střechou náhradní stožár. Na něj jsme namontovali rotátor a 2x K1FO + LNA. Postavení do plné délky jsme si nechali na sobotu. Standa mezitím propojoval všechny krabičky a krabice okolo vysílacího pracoviště. Bohužel se ukázalo, že jeden z PA se chová podivně. Chvíli zesiloval víc, chvíli málo, chvíli vůbec. Nakonec jsem se rozhodli, že pojedeme jen s jedním PA a do druhé antény budeme pouštět jen 40W z budiče. Nabízela se varianta rozdělit výkon z jednoho PA do obou antén, ale řekli jsme si, že bude lepší víc výkonu do jedné antény. "Místní" kluci odjeli domů a my jsem se Standou na kopci osiřeli. Rozchodil jsem Internet. Bohužel rychlost připojení neumožňovala použít AirScouta v reálném čase. QSO od letadel tedy nebudousad. Standa ladil majáky. Podmínky nic moc. Hrály jen nedaleké majáky. Spát jsme šli poměrně brzo.

Sobota:    Dušan 1DC s Pavlem 1FFW dorazili kolem domluvené 10 hodiny. Zvedli jsme 2x K1FO asi 4 m nad střechu. Délka kabelů je "normována" na TA19tku, ale s tím se nedalo nic dělat. Útlumu bude trochu víc. Jarda 1FFV se sice nemohl závodu účastnit, ale poskytl nám všechny krabičky kolem TS2000. Jeho poslední krabička - dvoukanálový NF zesilovač se společným vstupem umožňuje nastavit sluchátka každého operátora podle chuti. Před závodem jsem udělal jen pár zkušebních QSO. 

 Závod:  První hodiny závodu jsem si připadal jako na 23 cm. 35 QSO se ziskem 4,6 k bodů s průměrem 133 km frown na QSO za první. Nepovedlo se QSO přes 300 km!!!  ODXem byl DK5AJ z JO51 293 km. Během druhé hodiny se otevřel směr na Severo Severo západ. První delší spojení byl až DF0MU z JO32 - 491 km v 15.29. To už jsem ze zoufalství ladil po pásmu. Bylo velmi frustrující dovolávat se na DF0MU, který dělal jednoho Angličana za druhým a trvalo 6 minut, než mě vzal na vědomí. Podmínky fungují na západ od nás. Nezbývá než trpělivě čekat až se posunou k nám. Až surprise v 15.44 zavolal DK2LB z JO53 a 494 km posunulo průměr sokem na horu. O 4 minuty později volá DK4LI z JO44 a 622 km je první opravdu dlouhé QSO. Druhou hodinu končím logováním DL2YDS z JO42 - 434 km. Celkem 28 QSO, 5,5 k bodů a průměr se vyhoupl na "neskutečných" 196 km/QSO. Nastupuje Standa OK1AGE. M2ku, do které jde pára, nechává na SZ. Dvojče je otočeno někam na Mnichov. Jde to stále z tuha. 3x JO31, 1x JO42, JN47 a konečně v 16.47 první Ital. I1RBO z JN35 - 593 km. Celkem 24 QSO, 5,7 k bodů a průměr 238 km ! Druhou hodinu začíná Standa spojením z S57Q z JN76 - 416 km. Chvíli po něm se daří IK3TPP z JN65 - 420 km. SZ nás ale stále drží. 2x JO43, JO30, 1x JO31, JO40. 15 QSO, 4,5 k bodů a průměr se dostává přes 300 km na 306 HI. K veslu usedá Dušan OK1DC. SZ už je skoro vybraný, chodí jen JO50 a 51, jinak blízké okolí. 14 QSO 2,5 k bodů a průměr 177 km. Teprve (konečněyes) po 19 hodině Z (21 h našeho času) se pásmo trochu otevírá. Hned je veseleji wink. DK2OY z JO44 + 630 km následován ON4CCM z JO21 - 605 km a OR6T z JO20 - 589 km. Sedím u KST a dohazuji co to dá. YU7C z JN95 - 647 km a HG6Z z JN97 - 547 km. První OM-ka a 2x OE. 15 QSO 5 k bodů a Ø 334 km. Na pásmu se s otevřením objevuje i trochu víc rušení, ale nic nepřekračuje únosnost. Nastupuji ke strojům a Standa hlídá KST. ON4IQ z JO20 - 642 km a HB9AJ z JN37 - 452 km volají na začátku.  Když děláme OL9W, tak mají o 140 QSO víc než my. Celkem se tuhle hodinku povedlo 10 QSO a 3,4 k bodů.  Další hodinu se snažíme něco vydolovat z jihovýchodu. Vydolovali se S50C, S50L, 9A5KK z JN86 - 450 km a YU7A z KN05 - 671 km. 15 minut před koncem hodiny Standa hlásí: " Touží po Tobě G3M, je na 227". Otáčím M-dvojku někam na 290 stupňů a ladím 227. G3M tam s bombovým signálem volá CQ. Nejprve mě pobral jako DL3Y, ale na podruhé už je všechno OK. JO01 - 834 km a ODX je v logu. Operátor ještě píše na KST "Very loud here, TNX". Nechávám anténu otočenou na G, ale žádný Anglán se už nekoná. "Jen" šňůrka tří DL z JO31. Tuhle výživnou hodinku končíme se ziskem 12 QSO/ 5 k bodů a Ø 415 km. Standa jde spát a já ždímu z pásma ještě pár QSO. Domlouváme se na tom, že až mě to přestane bavit, tak to vypnu a Standa nastoupí kolem 7 ráno. Vykolečkoval a vyKSTčkoval jsem ještě HA6W z KN08 - 582 km, I2FHW z JN44 - 577 km, 9A8D z JN95 - 633 km a jako poslední v 01.04 Z dělám QSO F6KFH z JN39 - 407 km. V logu je 175 QSO.

Ráno mě probouzí série dunivých ran a silný zápach elektro čmoudu. Standa po nažhavení PA nahodil VN a už to bylo. Nevydržel oddělovací kondenzátor v anodě. Ty dunivé rány - to přeskakovalo VN na zem. Vydrátovali jsme PA ze sestavy, pustili 100W do 2x 21el. K1FO. Standa vzbudil Pavla OK1FFW a společně se pustili do opravy PA. Bohužel se nakonec ukázalo, že to zřejmě nevydrželo toroidní VN trafo a závada nebyla na kopci opravitelná. Já jsem se snažil rozdat pár (a získat) pár bodů do našeho celkového skóre. Oproti sobotě se podmínky se o dost zvedli a ON4KST taky hodně pomohl. Polovinu našich TOP 10 QSO jsme dělali až v neděli. UR7D, SK6MW, šňůru 4 Italů - 2x JN54, IQ8BI z JN63 a IQ1KW z JN34. 4 PA stanice. PA5KM z JO11 - 674 km byl nejdelší. Po 3 hodinách si k tomu sedl na hodinku Standa, já pak pokračoval další dvě. Na předposlední hodinu kontestu mě vystřídal Dušan. Závod jsme ukončili o hodinu dřív. Do deníku přibylo 30 QSO.

Takhle to celé dopadlo:   


Značka     : OL3Y
Contest    : UHF kontest
Datum      : 2017/10/07
QTH        : Čerchov
WW Lokator : JN69JJ
Nadm. vyska: 1042 m
Pasmo :  432 MHz
Kategorie  : multi
LOG : Atalanta Locator ver. 12.29


Platná QSO : 215

Součet bodů:   57. 865


ODX :     G3M v JO01 na 834 km

Pocet DXCC : 16
DXCC  :121xDL( 27326)    44xOK(  6990)   8xOE(  1671)      
              8xS5(  3189)        7xI (  4119)        6xOM(  2376)      
              4xHG(  1942)        4xPA(  2411)        3x9A(  1548)      
              3xON(  1836)        2xYU(  1318)        1xF (   407)      
              1xG (   834)        1xHB(   452)        1xSM(   668)      
              1xUR(   731)      

Pocet WWL  : 57
WWL   : 23xJN68   18xJN58   15xJN69   13xJO50   12xJO60   11xJN79  
             10xJO31    9xJN59    6xJO51    5xJN78    5xJN76    4xJO70  
              4xJO40    4xJN99    4xJN89    4xJN49    3xJO42    3xJO41  
              3xJO30    3xJO21    3xJN88    3xJN77    3xJN48    2xJO80  
              2xJO62    2xJO44    2xJO43    2xJO20    2xJN98    2xJN97  
              2xJN95    2xJN86    2xJN75    2xJN65    2xJN57    2xJN54  
              1xKN18    1xKN08    1xKN05    1xJO71    1xJO65    1xJO61  
              1xJO53    1xJO33    1xJO32    1xJO11    1xJO01    1xJN87  
              1xJN67    1xJN66    1xJN63    1xJN47    1xJN44    1xJN39  
              1xJN37    1xJN35    1xJN34  

WWL map    :

ł                               JO65                ł           
ł                     JO44                          ł           
ł                JO33 JO43 JO53                     ł           
ł                JO32 JO42      JO62                ł           
ł JO01 JO11 JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71           ł           
ł           JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80      ł           
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ł                JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł           
ł                     JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08 KN18
ł                JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł           
ł                               JN66 JN76 JN86      ł           
ł                JN35           JN65 JN75      JN95 ł KN05      
ł                JN34 JN44 JN54                     ł           
ł                               JN63                ł           

QSO v QRB
----------------
      < 100  35x
  100 - 199  75x
  200 - 299  23x
  300 - 399  28x
  400 - 499  28x
  500 - 599  12x
  600 - 699  12x
  700 - 799  1x
  800 - 899  1x
 

HR QSO   Body  Pr.  DX  CALL          S  SV  V  JV  J  JZ  Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   35   4666  133  293 DK5AJ     1   4   2   3   4  10   2   9
15-16   28   5498  196  622 DK4LI      4   3   2   1   5   8   2   3
16-17   24   5734  238  593 I1RBO           1   1   3   1   2   6   3   7
17-18   15   4592  306  517 DL6AA           1   1   1   1   3   1   3   4
18-19   14   2485  177  332 DR9A            1   3   2   -   -   2   1   5
19-20   15   5019  334  647 YU7C            1   2   5   3   -   -   1   3
20-21   10   3448  344  642 ON4IQ           -   -   4   1   1   1   2   1
21-22   12   4987  415  834 G3M             1   -   2   3   2   -   1   3
22-23    6   1965  327  394 S59P            1   -   2   2   -   -   -   1
23-24    5   2096  419  633 9A8D            1   -   1   1   -   1   -   1
00-01    7   2399  342  459 HA5S            1   1   4   -   1   -   -   -
01-02    2    561  280  407 F6KFH           -   1   -   -   -   -   1   -
05-06    1    112  112  112 OK1PRI          1   -   -   -   -   -   -   -
06-07    6   2064  344  731 UR7D            -   -   2   1   2   -   -   1
07-08    3   1690  563  668 SK7MW           1   -   1   -   1   -   -   -
08-09    3   1944  648  683 IQ8BI           -   -   -   -   2   1   -   -
09-10    5   1294  258  489 DK0PU           -   -   -   -   1   -   2   2
10-11   15   4992  332  674 PA5KM           -   -   1   1   2   1   3   7
11-12    6   1607  267  610 PI4GN           -   -   2   -   1   -   1   2
12-13    3    665  221  289 DL8UWE          1   -   -   -   -   2   -   -
-------------------------------------------------------------------------
ALL  215  57685  269  834 G3M            16  16  34  18  27  33  22  49

TOP 10
--------------------------------
 1. G3M           JO01xx   834 km
 2. UR7D          KN18xx   731 km *
 3. IQ8BI          JN63xx   683 km
 4. IQ1KW        JN34xx   677 km
 5. PA5KM        JO11xx   674 km

 6. YU7A           KN05xx   671 km
 7. SK7MW        JO65xx   668 km
 8. YU7C           JN95xx   647 km
 9. ON4IQ         JO20xx   642 km
10. 9A8D          JN95xx   633 km

* QSO dělaná se 100W.


 Závěr: Ve 4 lidech se nám povedlo všechno docela rychle sbalit a zazimovat chalupu. Vzhledem k podmínkám šíření a postupné absenci výkonu se nám povedl docela zajímavý výsledek. Děkujeme všem za body a těšíme se na slyšenou v A1 kontestu.

73+GL  de OL3Y TEAM


Díky Dušanovi OK1DC njaete pár fotek TADY

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář