Jdi na obsah Jdi na menu
 


1. Subregional 2019 OL3Y

 

Story OL3Y

S blížícím se datem I.SUB jsem obeslal email všem, kteří se závodů na Čerchově účastní. Postupem času se zdálo, že nás opět jako před rokem bude do mariáše a že závod odjedu sám. Postupně se omluvil Jirka OK1DQT, Standa OK1AGE, Dušan OK1DC byl nejistý. Ve středu před závodem jsme s Pavlem OK1FFW vyjeli na kopec obhlídnout terén. S podivem byla cesta až nahoru krásně uklizená, na to, kolik napadlo sněhu. Bylo potřeba uklidit velkou závěj, abychom se dostali k anténám, což se nám asi po 2 hodinách povedlo. Ve čtvrtek se ozval Dušan, že na závod pojede a tak jsme se rozhodli, že závod odjedeme na OL3Y ve čtyřech lidech, OK1CRM, OK1FFW, OK1FFV a OK1DC.

Výjezd byl naplánován na pátek 1.3.2019 ve 1200. Kromě nás čtyř nám se stavěním pomohl i Jindra OK1KM a Jarka Šurin. Postupně jsme postavili systémy 2x16, 4x16, 4x4 DK7ZB a 16el M2. Pospíchali jsme, protože předpověď na páteční odpoledne, potažmo na celý víkend nebyla růžová. Sotva jsme vše dostavěli a přestěhovali se do budovy, začalo intenzívně a vydatně pršet, což trvalo až do nedělního dopoledně, K tomu se později přidala mlha a silný nárazový vítr, který v nárazech dosahoval až 90 km/hod. Ze soboty na neděli se přidala i námraza. Měli jsme obavu, že vše na svém místě nevydrží a něco spadne. Nakonec to odnesla jen utržená jedna skoba na napínacím laně ke stožáru TA-19. Naštěstí spodní a při kotvení na střechu. Výměna byla provedena dá se říct hned, jak jsme to zjistili.

Na kopci jsme z pátku na sobotu zůstali jenom já 1CRM a Jarda 1FFV a pustili se do přípravy vysílacího pracoviště. Ve 23:00 jsme měli hotovo. Kontrola majáků ale nasvědčovala tomu, že to s podmínkami nebude dobré. V sobotu před polednem dorazili Pavel 1FFV a Dušan 1DC. Naplánovali jsme, jak budeme vysílat a čekali na začátek závodu. Půl hodiny před závodem jsem udělal pár spojení včetně kontroly signálu od protistanic, vše bylo v pořádku. Závod jsem rozbíhal já 1CRM společně s Jardou 1FFV, po dvou hodinách nás vystřídali Pavel 1FFW a Dušan 1DC. Takhle jsme vysílali až do konce závodu s tím, že noční směnu jsme si prodloužili na 4 hodiny. První 2 hodiny přinesli 116 QSO s počtem bodů 26 tis. a ODX IK5YJY z JN53PG 691 km, druhé 2 hodiny 83 QSO, 24 tis. Bodů a ODX ON4KHG JO10XO 646 km. Postupně se počty spojení po 2 hodinách snižovali, zato nás potěšilo, že se začínal zvyšovat průměr na 1 QSO. Nejméně spojení se udělalo mezi 02:00 a 06:00 UTC, celkem 15 QSO, ale povedlo se QSO s G3M JO01QD 834 km. Pak se opět počet spojení začal zvyšovat. Někdy kolem 10:00 hod. v neděli dopoledne přestalo pršet, vítr se zmírnil a protrhali se mraky na polojasno. V poslední dvouhodinovce se povedl vlastně náš ODX v závodě F1NZC JN15MR 837 km. V 15:00 hod končí závod, přijeli naši pomocníci a během 1hod a 30min máme vše demontované a uklizené. Vše proběhlo už za příjemného počasí.

Co dodat k prvnímu závodu letošního roku. Celkem 625 QSO, 194 tis. bodů a 312 km/hod. s celkovým součtem výkonu 2500W. Silný vítr, vydatný déšť a námraza určitě ovlivnili podmínky závodu na Čerchově. Konečný výsledek by byl určitě lepší. Už dlouho jsme neměli tak malý průměr na 1 QSO (312 km). Nás ale potěšilo, že jsme se opět po 4 měsících viděli, jíst a pít bylo co, teplo se průběžně udržovalo v kamnech, přežili jsme to ve zdravý a to je to, proč to děláme. Chtěl bych jménem OL3Y poděkovat všem, kteří s námi udělali QSO během závodu a těšíme se na další v příštím závodě.

Za team OL3Y

Palo OK1CRM


Značka     : OL3Y
Contest    : I.Subregional 2019
Datum      : 2019/03/02-03
QTH        : Čerchov
WW Lokator : JN69JJ
Nadm. výška: 1042 m
Pásmo      : 144 MHz
Kategorie  : multi
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.29

Počet QSO  : 625
------------
Platná QSO : 625

Součet bodů:         194 870
ODX        : F1NZC v JN15MR dal 837 km

Počet DXCC : 17
DXCC
:  343xDL( 96883)     128xOK( 25242)    33xI ( 17195)      
             25xOM( 11249)      19xSP(  8665)      17xOE(  3214)      
             13x9A(  7292)        9xHB(  3991)        9xHG(  4712)      
              8xF (  4484)          6xPA(  3342)        6xS5(  2475)      
              4xON(  2491)        2xYU(  1454)        1xE7(   679)      
              1xG (   834)        1xSM(   668)      

Počet WWL  : 81
WWL        : 40xJN58   32xJN68   29xJO70   28xJN69   26xJO42   25xJO50  
             24xJO60   24xJN89   21xJN79   19xJN59   16xJN49   15xJO61  
             15xJO52   14xJO51   14xJO31   14xJO30   13xJO71   13xJN88  
             13xJN48   12xJO41   12xJN99   12xJN98   10xJO62   10xJO43  
             10xJO40    8xJO53    8xJN54    7xJO32    7xJN85    7xJN78  
              6xJO90    6xJO80    6xJN55    6xJN47    6xJN45    6xJN37  
              5xKN09    5xJO63    5xJN95    5xJN65    5xJN57    4xJN39  
              3xKN08    3xJO54    3xJN97    3xJN86    3xJN77    3xJN76  
              3xJN75    3xJN63    2xJO73    2xJO33    2xJO20    2xJO10  
              2xJN56    2xJN36    2xJN28    1xKO00    1xKN18    1xKN07  
              1xKN06    1xKN05    1xJO91    1xJO84    1xJO82    1xJO72  
              1xJO65    1xJO64    1xJO44    1xJO22    1xJO21    1xJO01  
              1xJN94    1xJN87    1xJN67    1xJN66    1xJN64    1xJN53  
              1xJN44    1xJN19    1xJN15  

WWL map    :

ł                               JO65                ł           
ł                     JO44 JO54 JO64      JO84      ł           
ł                JO33 JO43 JO53 JO63 JO73           ł           
ł           JO22 JO32 JO42 JO52 JO62 JO72 JO82      ł           
ł JO01      JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71      JO91 ł           
ł      JO10 JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł KO00      
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹÄÄÄÄÄ
ł      JN19      JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł KN09      
ł           JN28      JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08 KN18
ł                JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł KN07      
ł                JN36      JN56 JN66 JN76 JN86      ł KN06      
ł      JN15           JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł KN05      
ł                     JN44 JN54 JN64           JN94 ł           
ł                          JN53 JN63                ł           

QSO v QRB
----------------
      < 100  52x
  100 - 199  154x
  200 - 299  108x
  300 - 399  102x
  400 - 499  120x
  500 - 599  56x
  600 - 699  29x
  700 - 799  1x
  800 - 899  3x
  900 - 999  0x
      > 999  0x
----------------
        ALL  625

HR   QSO   Body  Pr.  DX  CALL         S  SV   V  JV   J  JZ   Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   62  11922  192  583 SN1I           13  19   5   1   3  16   2   3
15-16   54  14165  262  691 IK5YJY        8   10   6   1   7   7    8   7
16-17   45  13490  299  646 ON4KHG     3    3  12   -    6   5   9   7
17-18   38  10904  286  619 DG8LG        5    5    5   1   4   4   3  11
18-19   35  11406  325  594 IU4CHE        6   4    5   4    1   5   3   7
19-20   31   9865  318  603 I4CIV             1   3   4    4    7   2   2   8
20-21   38  12491  328  668 IQ8BI            4   4    -    2    3   6   5  14
21-22   32  11263  351  663 ON4LDP        -   3   11   1    1   1   3  12
22-23   20   7884  394  678 9A0V              4   2    2    2    3   -   4   3
23-24   21   6058  288  558 I4RHP            -    1    4    2    3   1   5   5
00-01   22   7014  318  649 IQ5NN            2   3    5     -    2   2   5   3
01-02   13   4941  380  697 OM3KDX        2   2    6     3    -    -    -   -
02-03    3    877  292  421 S50L                 -    -     -     -     1   2    -   -
03-04    3    774  258  491 DF0MU             1   1     -     -     -    -    -   1
04-05    3   1247  415  660 HA0IL               -    -     1     2    -   -    -   -
05-06    6   2400  400  834 G3M                 -     2   3     -     -    -   1   -
06-07   15   6930  462  807 YU7ACO          -    1    1     5    -    -   5   3
07-08   21   7393  352  684 HA8AR             2    2    6    2    1   1   1   6
08-09   23   7465  324  556 DF0WZ             1    4    4    2    1    -   3   8
09-10   28   8595  306  572 DL0GEO           7    5    2    1    1    2   -  10
10-11   36  13003  361  602 IK5AMB            3    -     2    2    3  13   6   7
11-12   33  10951  331  609 SQ9JYK           1    2   14    2    2   6   2   4
12-13   24   9126  380  837 F1NZC              2    -     3     -     2   3   6   8
13-14   19   4706  247  607 DL8EKI             -     3    3     1    2   1    2   7
-------------------------------------------------------------------------
ALL 625 194870  312  837 F1NZC          65  79 104  38  53  77  75 134

TOP 10
--------------------------------
 1. F1NZC        JN15MR   837 km
 2. G3M            JO01QD   834 km
 3. YU7ACO     KN05RD   807 km
 4. F5FL           JN19BT   770 km
 5. OM3KDX    KN18DQ   697 km
 6. IK5YJY       JN53PG   691 km
 7. HA8AR       KN06MQ   684 km
 8. E72U         JN94JU   679 km
 9. 9A0V         JN95PE   678 km
10. IQ8BI        JN63NJ   668 km

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář