1. Subregionál 2020 OL3Y JN69JJ
Na letošní první závod sezóny jsem se těšil. Palo 1CRM a Pavlem 1FFW využili příhodné zimní počasí a udělali obrovský kus práce. Během asi 18 výjezdů na Čerchov rozměřili, nastříhali, opatřili konektory a změřili koaxiální kabely které natahaly pod střechou ke všem 3 systémům. Natahali i ovládací kabely k LNA. Stačí otevřít průchody střechou, vytáhnout kabeláž, připojit antény a může se vysílat. Také bižuterie ke 4četi na TA19ce dostala novou podobu. LNA je fixně připojen na spodní část rotátoru. Společný kabel pro LNA i rotátor, jakožto i naměřené koaxy se zašroubují do krabice LNA a po vytočení stožáru se pod střechou připojí do patřičných protikusů. Hoši také zkontrolovali a opravili všechny antény. 17 el. M2 dostala nový nízko útlumový kabel. Tyto úpravy nám přinesou úsporu času i námahy při každém závodu. Ostatně se výhoda dopředu připravené kabeláže ukázala hned při první příležitosti.
Pátek: Na kopec jsem dorazil v pohodě, jen jsem se nechal zlákat nezasněženou panelkou a nejel, jako obvykle (a jako ostatní) zadní cestou přes bývalou rotu PS. Na holé panelce se po pár stovkách metrů začala objevovat souvislá vrstva sněhu, která narostla asi do 15 - 20 centimetrů. Tak jsem ten poslední kilometr nahoru pro bruslil a prohrabal, ale dojel. Ostatní hoši, co spolu chodíme vysílat už byli nahoře. Pavel OK1FFW, Dušan OK1DC, Palo OK1CRM, Jarda OK1FFV, Jindra OK3KM a Jarda. Jen Standa (jako obvykle) zůstal na první subregionál doma. Palo ještě dodělával průchody střechou, Dušan zatápěl v kuchyni a ostatní nosili antény z garáže. Pustili jsme se do stavby dvojčete 2x13 el F9FT a M2 na volantu. Dušan upevni na komín svoji Diamond RX anténu. Začal foukat silný studený vítr, který sebou po chvilce přinesl vydatné sněžení. Střecha se rychle pokryla sněhem a začala namrzat. Rychle jsme dokončili postavení M-dvojky a opatrně opustili střechu. Nezbývalo než počkat do soboty, jestli a co nám počasí dovolí. Dodělalo se pár kabelů na vnitřních rozvodech a v kuchyni se rozběhla pravidelná páteční příprava na závod.
Sobota: Do rána napadal na střechu další sníh, který vítr u mydlil do ledovky. Antény byly obaleny námrazou a sněhem. Postavit 4če na TA19 nebo 4x4 el DK7ZB nepřipadalo v úvahu. Postavili jsme jednu 16el. DL6WU za věží tak, aby se dostala těsně nad namrzlé a sněhem obalené stromy ve směru na západ a severozápad. Díky jednomu kotvení se sice dala otáčet kolem dokola, ale okolní věž, rozhledna a budovy nedávaly některým směrům moc šancí. Palo vlezl pod střechu a na kabely připravené pro "Italské" 4x4 el DK7ZB pověsil LNA. Jestě že jsme v pátek stihli uvázat za komín jistící lano. S jeho pomocí vylezl Palo opatrně na střechu a zatáhl koax od Diamodu do průchodu pro 4x4 a následně do připravené LNA krabičky pod střechou a naše super anténa byla schopna provozu. Pokus o odstranění námrazy se minul účinkem. Anténa (vlastně jen několik smyček umě smotaného drátu na pár dřevěných hranolech) kupodivu fungovala obalená námrazou. Jarda 1FFV mezitím kompletoval vysílací pracoviště. Používali jsme zase dvě laděné dutiny za sebou jak pro RX, tak i TX cestu. Při šířce propustného pásma asi 140kHz to znamenalo přelaďovat spolu s kmitočtem i dutiny. Šlo to jednoduše a za chvíli se z toho stala několika vteřinová rutina. Jarda ještě pomocí odposlechu v kuchyni nastavil úroveň modulace a komprese a nohlo se začít vysílačkovat. Bohužel RX testy obou námrazou obalených antén ukázaly to, co se dalo očekávat. M2 ani 2x 13 el. neposlouchaly a nesměrovali
Závod: Zůstali jsme 4 operátoři. Dvě směny po dvou. Střídání po 2, v noci po 3 hodinách. První hodina přinesla jen QSO do blízkého okolí. DL6WU byla nasměrovaná někam na Mnichov. 30 QSO z JN58 a 59. Celkem 53 QSO, 8.730 bodů, průměr 164 km a ODX HB9HLM z JN36 - 517 km. Druhá hodina přinesla prvního (z 18) Itala (z JN55), 39 QSO, 7k bodů a Ø 164km. Začínali jsme být mile překvapováni tím, co bylo slyšet a jaká QSO jsme dělali na namrzlou Diamond anténu. Předzesilovač k ní jsme použili poprvé. Stanice z chodivého směru (16 el. točená od 200 do 300 stupňů) se postupně dostaly do deníku. Počet QSO se snižoval. Průměr se pohyboval okolo 200-300 km. Chvílemi jsme měli chuť to zabalit. Předpověď počasí, slibující nedělní oteplení a sluníčko nás ale plnila nadějí. Ráno jsme si s Palem skoro 2 hodinky přispali a usedli ke strojům chvíli před osmou. Předpověď se nemýlila. Sluníčko se ukázalo a okolo 10 hodiny začala být slyšet kapající tající voda ze střechy. Bohužel se námraza z antén dala úplně oklepat až okolo 13. hodiny. Poslední dvě hodiny závodu jsme začali balit svoje saky paky a střídali se u rádia podle toho, jak měl kdo sbaleno. Vytčený cíl - 400 QSO se nakonec nepodařilo dotáhnout, ale 100.000 bodů přece padlo. Poslední 3 QSO do Itálie v 55 (JN55), 58 (JN54) a v 59 (JN54) minutě hodilo 1.616 bodů.
Neděle: Půl hodiny před koncem se přihrnuli naši věrní pomocníci při stavbě a bourání antén - Jindra OK3KM a Jarda Š. Střecha tou dobou byla už skoro bez sněhu. Jindra jen odházel pár metrů zasněžené plochy na severní straně okolo dvojčete F9FT. Než jsme sundali anténu pod věží, byla už střecha komplet suchá. Tentokrát jsme byli hotovi s balením a uklízením docela rychle. Cesta auty dolů byla pomalá, ale bez problémů. Jindra jel se svým Pajerem poslední a byl připraven pomoci při nějakém uvíznutí nebo zajetí do vysoké závěje. Nic takového se nestalo a my jsme se v pohodě rozjeli do svých domovů.
Takhle to celé zase dopadlo:
Značka : OL3Y
Contest : 1. Subregionál 2020
Datum : 2020/03/ 07 - 08
QTH : Čerchov
WW Lokator : JN69JJ
Nadm. vyska: 1042 m
Pasmo : 144 MHz
Kategorie : multi
LOG : Atalanta Locator ver. 12.29
Platná QSO : 389
Součet bodů: 100 428
ODX: ON/PA0MHE v JO11xx dal 705 km
Počet DXCC : 13
DXCC : 222xDL( 51366) 81xOK( 12838) 18xI ( 9477)
15xOE( 2796) 12xS5( 4768) 10xOM( 3963)
8xHB( 3543) 7x9A( 3796) 6xF ( 2880)
5xSP( 2228) 3xHG( 1544) 1xON( 705)
1xPA( 524)
Počet WWL : 60
WWL : 42xJN58 22xJN69 21xJN68 20xJN79 19xJO70 19xJN59
18xJO60 18xJO50 13xJO71 11xJO61 11xJN49 9xJN48
8xJO40 8xJN78 8xJN57 7xJO62 7xJO51 7xJN89
7xJN76 7xJN47 6xJO42 5xJO72 5xJO31 5xJN99
5xJN86 5xJN55 5xJN54 4xJO53 4xJO43 4xJN98
4xJN88 4xJN65 4xJN37 3xJO80 3xJO52 3xJN85
3xJN75 3xJN39 3xJN36 2xJO73 2xJO63 2xJO32
2xJO30 2xJN95 2xJN77 2xJN67 2xJN53 1xKN08
1xJO94 1xJO90 1xJO41 1xJO11 1xJN97 1xJN87
1xJN66 1xJN64 1xJN63 1xJN45 1xJN28 1xJN27
WWL map :
JO94 ł
JO43 JO53 JO63 JO73 ł
JO32 JO42 JO52 JO62 JO72 ł
JO11 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 ł
JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹÄÄÄÄÄÄ
JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł
JN28 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08
JN27 JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł
JN36 JN66 JN76 JN86 ł
JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł
JN54 JN64 ł
JN53 JN63 ł
Mapa QSO: http://vkvzavody.crk.cz/stat_map.php?id_round=30&log=442
QSO v QRB
----------------
< 100 44x
100 - 199 141x
200 - 299 66x
300 - 399 57x
400 - 499 55x
500 - 599 18x
600 - 699 7x
700 - 799 1x
HR QSO PTS Ø DX CALL S SV V JV J JZ Z SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15 53 8734 164 517 HB9HLM 4 11 4 2 2 23 6 1
15-16 39 7092 181 517 I2CYL 6 7 1 - 6 13 1 5
16-17 26 5452 209 483 9A2B 4 3 5 1 1 5 4 3
17-18 22 6776 308 532 HB9IAB/P 7 3 1 2 2 3 2 2
18-19 26 6721 258 551 IK2PTR/4 6 5 1 3 - 6 3 2
19-20 18 5397 299 678 9A0V - 2 3 3 1 5 - 4
20-21 19 3986 209 586 IZ3VTH 3 1 3 2 3 - 5 2
21-22 11 2744 249 584 IO2V - 4 3 - 1 - 2 1
22-23 12 3624 302 456 DL5WW 3 1 1 - - 1 2 4
23-24 14 3422 244 488 9A1I - 2 1 2 2 3 3 1
00-01 10 2944 294 485 SP9KDA 1 2 5 - 1 - 1 -
01-02 7 2451 350 438 F1TRE - - 2 1 - 1 3 -
02-03 6 2414 402 501 DK0FC - - 1 1 - 1 1 2
03-04 4 1369 342 547 HG6Z - - 2 - - - - 2
06-07 5 899 179 261 OE1W - 2 1 2 - - - -
07-08 18 4147 230 607 I4GHG/6 3 3 - 2 1 5 1 3
08-09 13 3342 257 394 IV3VFP 3 2 3 1 1 1 - 2
09-10 15 5898 393 607 9A7D - 2 1 3 2 1 4 2
10-11 13 5071 390 705 ON/PA0MHE 2 - 1 1 3 - 3 3
11-12 22 6220 282 682 SP2ERZ 2 3 2 1 3 4 4 3
12-13 20 6153 307 594 IU4CHE 2 1 2 - 5 - 2 8
13-14 16 5572 348 602 IK5AMB 2 - 2 - 8 - 2 2
-------------------------------------------------------------------------
ALL 389 1 00,5k 258 705 ON/PA0MHE 48 54 45 27 42 72 49 52
S SV V JV J JZ Z SZ
TOP 10
--------------------------------
1. ON/PA0MHE JO11xx 705 km
2. SP2ERZ JO94xx 682 km
3. 9A0V JN95xx 678 km
4. IK5AYM JN53xx 652 km
5. I5MXX JN53xx 634 km
6. 9A7D JN95xx 607 km
7. I4GHG/6 JN63xx 607 km
8. IK5AMB JN54xx 602 km
9. IU4CHE JN64xx 594 km
10. IZ3VTH JN54xx 586 km
Statistiku závodu s možností porovnání s ostatními najdete tady:
http://vkvzavody.crk.cz/stat_charts.php?id_round=30&log=442
_____________________________________________________________________________
Takhle nás spotovali:
Pár fotek najdete tady: https://ol3y.rajce.idnes.cz/1._Subregional_2020/
Snad nás květnové počasí zase nevypeče. Námrazu jsme už na Čerchově zažili i o 2. Subregionálu. Těšíme se na slyšenou a ještě jednou se omlouváme těm, kteří se nedovolali.
73 + GL de OL3Y team