Jdi na obsah Jdi na menu
 


1. Subregionál 2020 OL3Y JN69JJ

11. 3. 2020

Na letošní první závod sezóny jsem se těšil. Palo 1CRM a Pavlem 1FFW využili příhodné zimní počasí a udělali obrovský kus práce. Během asi 18 výjezdů na Čerchov rozměřili, nastříhali, opatřili konektory a změřili koaxiální kabely které natahaly pod střechou ke všem 3 systémům. Natahali i ovládací kabely k LNA. Stačí otevřít průchody střechou, vytáhnout kabeláž, připojit antény a může se vysílat. Také bižuterie ke 4četi na TA19ce dostala novou podobu. LNA je fixně připojen na spodní část rotátoru. Společný kabel pro LNA i rotátor, jakožto i naměřené koaxy se zašroubují do krabice LNA a po vytočení stožáru se pod střechou připojí do patřičných protikusů. Hoši také zkontrolovali a opravili všechny antény. 17 el. M2 dostala nový nízko útlumový kabel. Tyto úpravy nám přinesou úsporu času i námahy při každém závodu. Ostatně se výhoda dopředu připravené kabeláže ukázala hned při první příležitosti.

Pátek: Na kopec jsem dorazil v pohodě, jen jsem se nechal zlákat nezasněženou panelkou a nejel, jako obvykle (a jako ostatní) zadní cestou přes bývalou rotu PS. Na holé panelce se po pár stovkách metrů začala objevovat souvislá vrstva sněhu, která narostla asi do 15 - 20 centimetrů. Tak jsem ten poslední kilometr nahoru pro bruslil a prohrabal, ale dojel. Ostatní hoši, co spolu chodíme vysílat už byli nahoře. Pavel OK1FFW, Dušan OK1DC, Palo OK1CRM, Jarda OK1FFV, Jindra OK3KM a Jarda. Jen Standa (jako obvykle) zůstal na první subregionál doma. Palo ještě dodělával průchody střechou, Dušan zatápěl v kuchyni a ostatní nosili antény z garáže. Pustili jsme se do stavby dvojčete 2x13 el F9FT a M2 na volantu. Dušan upevni na komín svoji Diamond RX anténu. Začal foukat silný studený vítr, který sebou po chvilce přinesl vydatné sněžení. Střecha se rychle pokryla sněhem a začala namrzat. Rychle jsme dokončili postavení M-dvojky a opatrně opustili střechu. Nezbývalo než počkat do soboty, jestli a co nám počasí dovolí. Dodělalo se pár kabelů na vnitřních rozvodech a v kuchyni se rozběhla pravidelná páteční příprava na závod. 

Sobota: Do rána napadal na střechu další sníh, který vítr u mydlil do ledovky. Antény byly obaleny námrazou a sněhem. Postavit 4če na TA19 nebo 4x4 el DK7ZB nepřipadalo v úvahu. Postavili jsme jednu 16el. DL6WU za věží tak, aby se dostala těsně nad namrzlé a sněhem obalené stromy ve směru na západ a severozápad. Díky jednomu kotvení se sice dala otáčet kolem dokola, ale okolní věž, rozhledna a budovy nedávaly některým směrům moc šancí. Palo vlezl pod střechu a na kabely připravené pro "Italské" 4x4 el DK7ZB pověsil LNA. Jestě že jsme v pátek stihli uvázat za komín jistící lano. S jeho pomocí vylezl Palo opatrně na střechu a zatáhl koax od Diamodu do průchodu pro 4x4 a následně do připravené LNA krabičky pod střechou a nafiltr-2m.jpgše super anténa byla schopna provozu. Pokus o odstranění námrazy se minul účinkem. Anténa (vlastně jen několik smyček umě smotaného drátu na pár dřevěných hranolech) kupodivu fungovala obalená námrazou.  Jarda 1FFV mezitím kompletoval vysílací pracoviště. Používali jsme zase dvě laděné dutiny za sebou jak pro RX, tak i TX cestu. Při šířce propustného pásma asi 140kHz to znamenalo přelaďovat spolu s kmitočtem i dutiny. Šlo to jednoduše a za chvíli se z toho stala několika vteřinová rutina. Jarda ještě pomocí odposlechu v kuchyni nastavil úroveň modulace a komprese a nohlo se začít vysílačkovat. Bohužel RX testy obou námrazou obalených antén ukázaly to, co se dalo očekávat. M2 ani 2x 13 el. neposlouchaly a nesměrovali 

Závod: Zůstali jsme 4 operátoři. Dvě směny po dvou. Střídání po 2, v noci po 3 hodinách. První hodina přinesla jen QSO do blízkého okolí. DL6WU byla nasměrovaná někam na Mnichov. 30 QSO z JN58 a 59. Celkem 53 QSO, 8.730 bodů, průměr 164 km a ODX HB9HLM z JN36 - 517 km. Druhá hodina přinesla prvního (z 18) Itala (z JN55), 39 QSO, 7k bodů a Ø 164km. Začínali jsme být mile překvapováni tím, co bylo slyšet a jaká QSO jsme dělali na namrzlou Diamond anténu. Předzesilovač k ní jsme použili poprvé. Stanice z chodivého směru (16 el. točená od 200 do 300 stupňů) se postupně dostaly do deníku. Počet QSO se snižoval. Průměr se pohyboval okolo 200-300 km. Chvílemi jsme měli chuť to zabalit. Předpověď počasí, slibující nedělní oteplení a sluníčko nás ale plnila nadějí. Ráno jsme si s Palem skoro 2 hodinky přispali a usedli ke strojům chvíli před osmou. Předpověď se nemýlila. Sluníčko se ukázalo a okolo 10 hodiny začala být slyšet kapající tající voda ze střechy. Bohužel se námraza z antén dala úplně oklepat až okolo 13. hodiny. Poslední dvě hodiny závodu jsme začali balit svoje saky paky a střídali se u rádia podle toho, jak měl kdo sbaleno. Vytčený cíl - 400 QSO se nakonec nepodařilo dotáhnout, ale 100.000 bodů přece padlo. Poslední 3 QSO do Itálie v 55 (JN55), 58 (JN54) a v 59 (JN54) minutě hodilo 1.616 bodů.  

Neděle:  Půl hodiny před koncem se přihrnuli naši věrní pomocníci při stavbě a bourání antén - Jindra OK3KM a Jarda Š. Střecha tou dobou byla už skoro bez sněhu. Jindra jen odházel pár metrů zasněžené plochy na severní straně okolo dvojčete F9FT. Než jsme sundali anténu pod věží, byla už střecha komplet suchá. Tentokrát jsme byli hotovi s balením a uklízením docela rychle. Cesta auty dolů byla pomalá, ale bez problémů. Jindra jel se svým Pajerem poslední a byl připraven pomoci při nějakém uvíznutí nebo zajetí do vysoké závěje. Nic takového se nestalo a my jsme se v pohodě rozjeli do svých domovů.

Takhle to celé zase dopadlo:

 

Značka     : OL3Y
Contest    : 1. Subregionál 2020
Datum      : 2020/03/ 07 - 08
QTH        : Čerchov
WW Lokator : JN69JJ
Nadm. vyska: 1042 m
Pasmo      : 144 MHz
Kategorie  : multi
LOG :    Atalanta Locator ver. 12.29


Platná QSO :    389

Součet bodů: 100 428


ODX:    ON/PA0MHE v JO11xx dal 705 km

Počet DXCC : 13


DXCC :  222xDL( 51366)   81xOK( 12838)  18xI (  9477)      
            15xOE(  2796)    12xS5(  4768)    10xOM(  3963)      
             8xHB(  3543)     7x9A( 3796)     6xF ( 2880)      
               5xSP(  2228)     3xHG( 1544)    1xON(  705)      
               1xPA(  524)      

Počet WWL  : 60


WWL :  42xJN58   22xJN69  21xJN68  20xJN79  19xJO70  19xJN59  
             18xJO60   18xJO50  13xJO71   11xJO61  11xJN49  9xJN48  
              8xJO40    8xJN78    8xJN57    7xJO62    7xJO51    7xJN89  
              7xJN76    7xJN47    6xJO42    5xJO72    5xJO31    5xJN99  
              5xJN86    5xJN55    5xJN54    4xJO53    4xJO43    4xJN98  
              4xJN88    4xJN65    4xJN37    3xJO80    3xJO52    3xJN85  
              3xJN75    3xJN39    3xJN36    2xJO73    2xJO63    2xJO32  
              2xJO30    2xJN95    2xJN77    2xJN67    2xJN53    1xKN08  
              1xJO94    1xJO90    1xJO41    1xJO11    1xJN97    1xJN87  
              1xJN66    1xJN64    1xJN63    1xJN45    1xJN28    1xJN27
 
            
WWL map    :

                                        JO94 ł      
               JO43 JO53 JO63 JO73           ł      
          JO32 JO42 JO52 JO62 JO72           ł      
JO11      JO31 JO41 JO51 JO61 JO71           ł      
          JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł      
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹÄÄÄÄÄÄ
          JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł      
     JN28      JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08
     JN27 JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł      
          JN36           JN66 JN76 JN86      ł      
               JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł      
                    JN54 JN64                ł      
                    JN53 JN63                ł      

Mapa QSO: http://vkvzavody.crk.cz/stat_map.php?id_round=30&log=442

QSO v QRB
----------------
      < 100  44x
  100 - 199  141x
  200 - 299  66x
  300 - 399  57x
  400 - 499  55x
  500 - 599  18x
  600 - 699  7x
  700 - 799  1x

 

HR     QSO  PTS    Ø   DX  CALL          S  SV  V  JV  J  JZ  Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   53   8734  164  517 HB9HLM     4  11   4   2   2  23   6   1
15-16   39   7092  181  517 I2CYL          6   7   1    -   6  13   1   5
16-17   26   5452  209  483 9A2B           4   3   5    1   1   5   4   3
17-18   22   6776  308  532 HB9IAB/P    7   3   1    2   2   3   2   2
18-19   26   6721  258  551 IK2PTR/4     6   5   1    3   -   6   3   2
19-20   18   5397  299  678 9A0V            -    2   3    3   1  5   -   4
20-21   19   3986  209  586 IZ3VTH         3   1   3    2   3  -   5   2
21-22   11   2744  249  584 IO2V              -   4   3    -   1  -   2   1
22-23   12   3624  302  456 DL5WW        3   1   1    -   -   1   2   4
23-24   14   3422  244  488 9A1I               -   2   1    2   2   3   3   1
00-01   10   2944  294  485 SP9KDA       1   2    5    -   1    -   1   -
01-02    7   2451  350  438 F1TRE           -    -     2    1   -   1   3   -
02-03    6   2414  402  501 DK0FC           -    -    1    1   -  1   1   2
03-04    4   1369  342  547 HG6Z             -    -    2     -   -   -   -   2
06-07    5    899  179  261 OE1W             -    2   1    2   -   -   -   -
07-08   18   4147  230  607 I4GHG/6        3   3   -    2   1   5  1  3
08-09   13   3342  257  394 IV3VFP          3   2   3  1   1   1   -   2
09-10   15   5898  393  607 9A7D             -    2   1   3   2  1   4   2
10-11   13   5071  390  705 ON/PA0MHE  2   -   1   1   3   -   3   3
11-12   22   6220  282  682 SP2ERZ         2   3   2   1   3   4   4   3
12-13   20   6153  307  594 IU4CHE          2   1   2   -   5    -   2   8
13-14   16   5572  348  602 IK5AMB          2   -   2   -   8    -   2    2
-------------------------------------------------------------------------
ALL 389 1 00,5k  258  705 ON/PA0MHE  48  54 45  27 42 72  49  52

                                                           S  SV  V  JV   J    JZ   Z   SZ

TOP 10
--------------------------------
 1. ON/PA0MHE      JO11xx   705 km
 2. SP2ERZ            JO94xx   682 km
 3. 9A0V                JN95xx   678 km
 4. IK5AYM            JN53xx   652 km
 5. I5MXX              JN53xx   634 km
 6. 9A7D               JN95xx   607 km
 7. I4GHG/6         JN63xx   607 km
 8. IK5AMB          JN54xx   602 km
 9. IU4CHE         JN64xx   594 km
10. IZ3VTH         JN54xx   586 km

Statistiku závodu s možností porovnání s ostatními najdete tady:

http://vkvzavody.crk.cz/stat_charts.php?id_round=30&log=442

_____________________________________________________________________________


Takhle nás spotovali:

144191.2
 
11:45 08-Mar-20
 
 
144242.9
JN69JJ
07:07 08-Mar-20
 
 
144116.6
JN69 JN37
01:01 08-Mar-20
 
144358.9
 
16:27 07-Mar-20
 
 
144359.0
JN68OD TR JN69JJ Tnx QSO, 73
15:36 07-Mar-20
 
 

Pár fotek najdete tady: https://ol3y.rajce.idnes.cz/1._Subregional_2020/

Snad nás květnové počasí zase nevypeče. Námrazu jsme už na Čerchově zažili i o 2. Subregionálu. Těšíme se na slyšenou a ještě jednou se omlouváme těm, kteří se nedovolali.

 

73 + GL  de OL3Y team

 



 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář